Unreal Engine heeft op de nieuwste projectspotlight het langverwachte vervolg van Cornfox & Bros. – Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm.
De zes mannen van Cornfox & Bros. concentreren zich nu op het ontwikkelen van de kernconcepten van de game om de reeks naar een geheel nieuw niveau te tillen.
Unreal Engine ontwikkeling
Met de game gebouwd in Unreal Engine 4, was Oceanhorn 2 hierdoor veel eenvoudiger te ontwikkelen. “Unreal Engine heeft ons geholpen ons op het spel te concentreren zonder ons al te veel zorgen te maken over de technische implementatie; met een klein team zoals wij, dat is van het allergrootste belang, “zei Jukka Viljamaa.
De engine voor een game is als een camera voor een filmmaker, dus je hoeft niet te beginnen met het bouwen van de camera. Je kunt je alleen concentreren op de inhoud. Tot dusverre waren de resultaten eersteklas met de knap uitziende beelden van de game. Indrukwekkend, moet ik zeggen.
Check ook de impressie van de demo-avond tijdens IGDA Helsinki;