Virtuos; We kunnen elke titel van de huidige generatie brengen

Virtuos; We kunnen elke titel van de huidige generatie brengen

In een recent interview verklaarde Virtuos senior producer Zhang Chengwei dat het bedrijf nu in staat is om een ​​PlayStation 4- of Xbox One-game naar de Nintendo Switch te brengen.

Ja … dat klonk voor mij ook best eng. Als dat waar is, zou dat aan mijn kant een zeer trieste portemonnee betekenen.

Virtuos heeft aan tal van Switch-poorten gewerkt, waaronder Dark Souls Remastered en het aanstaande The Outer Worlds.

Virtuos senior producer Zhang Chengwei

[We] developed a clever general-purpose rendering library that allows XCOM 2 to be rendered directly on the Switch without changing the original rendering module from Unreal Engine 3,” which helped to deal with the Switch’s reduced memory (4GB–the PC version requires 7GB).

I’d say that we spent half a year just to optimise the memory, and we used many methods throughout this period, including using more efficient formats for files, removing needless memory usage, and even modifying and optimising the original console’s memory system

Off the back of our work on Starlink: Battle for Atlas, Dark Souls: Remastered, The Outer Worlds and the coming XCOM 2, we now have no doubt that Switch adaptations can be worked for games on any of the current generation of consoles.

The more games we develop for Switch, the better we get and the more we can squeeze out of the hardware.

Nou … dat zou gaaf zijn. maar ik kan het moeilijk geloven. Maar bewijst u mij alstublieft verkeerd …